Nieuw telefoonsysteem
Beste patiënt,
Deze week heeft u vanuit de praktijk een brief of een mail ontvangen over wijzigingen in ons
telefoonsysteem, waarbij het telefoonnummer hetzelfde blijft.
Graag neem ik u mee in het hoe en het waarom.
Wij voelen ons als praktijk verantwoordelijk voor goede zorg voor u als patiënt. Wij zijn ons ervan bewust dat wij de laatste tijd moeilijk bereikbaar waren aan de telefoon. Lange wachttijden of soms zelfs in gesprek.
Wij hebben gezocht naar een langere termijn oplossing richting de toekomst van de huisartsenzorg. Het nieuwe telefoonsysteem is hier een onderdeel van en zal u, maar ook ons helpen om laagdrempelige in contact met ons te blijven.
Wij bieden u hiermee de mogelijkheid om niet meer te hoeven wachten in de wachtrij aan de
telefoon. Wij kunnen u terugbellen! Uiteraard heeft u ook altijd nog de keus om wel te blijven
wachten, maar de wachttijd is hetzelfde als de terugbeltijd. Als u kiest voor terugbellen verliest u dus niet uw positie in de rij.
Ook tijdens pauzes en op momenten dat wij de telefoon niet direct kunnen beantwoorden zullen wij u niet onnodig laten wachten. U krijgt dan automatisch een tijd waarop u wordt teruggebeld.
Er zijn een aantal zaken die u wel kunt regelen tijdens pauzes en als wij gesloten zijn.
Zo kunt u 24 uur per dag een herhaalrecept aanvragen of uw afspraak annuleren mocht de afspraak niet meer nodig zijn.
Op deze manier zorgen wij ervoor dat we beter bereikbaar zijn en effectiever omgaan met uw en
onze tijd zodat wij ‘nog’ meer aandacht voor u als patiënt hebben.
Luistert u daarom de eerste keer dat u belt goed naar de keuzes in het menu.
Door een systeemfout kan het zijn dat u 2 keer een brief of mail van ons ontvangt. Heeft u na woensdag 22 mei nog niets ontvangen, dan kunt een enveloppe meenemen bij de balie.
Mocht u de bijlage in de mail niet kunt openen, ligt dit helaas aan uw eigen instellingen van uw mailbox.
Team het Noorderlicht.
Publicatiedatum: 15-05-2024