Afspraken
Vanaf mei 2023 is onze bereikbaarheid als volgt:
Voor het maken van een afspraak kunt u bellen tussen 8.00-12.00uur, visites aanvragen voor 10.00uur.
Voor het opvragen van uitslagen kunt u bellen tussen 14.00-16.00uur.
Na 16.30uur zijn we alleen te bereiken voor spoedgevallen, wel kunt u de receptenlijn inspreken en de praktijk mailen via ass.huisartsenpraktijkhetnoorderlicht@ezorg.nl of kijk eerst op www.thuisarts.nl.
Ook is ons keuzemenu van de telefoon veranderd:
Toets 1: spoedgevallen (levensbedreigende situaties)
Toets 2: afspraak en/of opvragen van uitslagen
Toets 3: herhaalrecepten (24uur per dag bereikbaar)
Toets 4: intercollegiaal overleg, deze lijn is alleen bedoeld voor artsen, apotheken en andere medewerkers in de zorg
Het heeft onze voorkeur dat u online een afspraak maakt, dit kan bij de huisarts, praktijkverpleegkundige en doktersassistente.
U kunt zich hiervoor aanmelden via ons portaal of de app “uw zorg online” downloaden. Als u online een afspraak maakt graag 1 klacht per afspraak inplannen zodat we voldoende tijd hebben om u te helpen. Ook kunt u de uitslagen van bijv. een bloedonderzoek vinden in deze app.
We verzoeken u zo min mogelijk naar de praktijk te komen om een afspraak te maken of een uitslag op te vragen, dit in verband met uw privacy en die van andere patiënten.
Afspraken maken:
Afspraken vinden uitsluitend plaats op afspraak, hiervoor kunt u bellen tussen 08.00 en 12.00 uur. Deze kunt u telefonisch maken via: 0591-374300→ toets 2 of via de website (24/7 en heeft onze voorkeur). Voor een afspraak op dezelfde dag graag gelijk bellen om 08.00 uur. U kunt een afspraak maken voor zowel overdag als in de avond (tot 18.00 uur).
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw komst.
Ze is daartoe opgeleid en doet dit in opdracht van de huisarts. Het is belangrijk om een zo goed mogelijke inschatting te maken van de aard en de spoedeisendheid van uw klachten.
De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Wanneer u meerdere klachten ter sprake wilt brengen dient u dit te melden. Er wordt standaard 10 minuten voor één klacht gepland als u meer tijd wilt kunt u hier altijd om vragen.
Telefonische consult:
Voor een kort overleg met de huisarts, het doorgeven van uitslagen of een kort medisch advies kunt u een telefonische terugbel afspraak maken met de huisarts. De afspraak kunt u aanvragen bij de assistente en de huisarts zal dan dezelfde dag nog contact met u opnemen.
Dit kunt u aanvragen voor 10.00uur ’s ochtends.
E-consult:
U kunt ook een e-consult aanvragen met de huisarts of assistente. Uw vraag of (klein) medische probleem kan digitaal besproken worden. Dit kan via de website/e-mail of door middel van een belafspraak mét beeld bellen.
– Via de knop: online regelen -> vraag stellen. Kunt u via de website een kleine medische vraag of opmerking stellen. De assistente zal uw vraag of opmerking zo mogelijk zelf beantwoorden of overleg plegen met de huisarts.
– Via ass.huisartsenpraktijkhetnoorderlicht@ezorg.nl kunt u rechtstreeks met de assistente mailen
– Als u een telefonische afspraak met de huisarts wilt inplannen mét beeldbellen kunt u dit aanvragen via de assistente. Zij zal u uitleggen hoe dit in zijn werk gaat en een tijdstip voor de videoafspraak inplannen bij de huisarts.
Uitslagen:
Voor het opvragen van uitslagen, urineonderzoek en andere vragen kunt u bellen tussen 14.00-16.00 uur.
De assistente heeft dan tijd gehad om uitslagen te verwerken en er is minder drukte aan de telefoon.