‘Niet verschenen’ tarief
‘Niet verschenen’ tarief
Helaas merken wij de laatste jaren dat er steeds meer toename is van patiënten die niet op komen dagen op de gemaakte afspraken. Met ingang van januari 2022 zijn wij hierdoor genoodzaakt een ‘niet verschenen’ tarief in te voeren op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV).
Afmelden afspraak
Kunt u niet komen op uw gemaakte afspraak, meld u dan 24 uur van tevoren telefonisch af bij de assistente (maandag t/m vrijdag). Zij kunnen deze afspraak dan annuleren en zo nodig direct met u een nieuwe afspraak maken. Er wordt dan natuurlijk geen tarief berekend voor u.
Kosten ‘niet verschenen’ tarief
Bij de eerste keer niet tijdig afzeggen krijgt u een waarschuwing.
De volgende keer dat u een afspraak niet tijdig afzegt ontvangt u van ons een nota.
Het tarief: €15,- per gereserveerde 10 minuten. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar en zult u zelf moeten betalen.